Dnes je: utorok - 19.3.2024, Meniny má: Jozef

Jozef Jozef

Fotky a videa z akcie

Trasa akcie

Ranč pod Babicou (Bojná) – Hradná dolina – Bojná I, valy (Slovanské hradisko) – a späť

Poznámka k akcii

Akcia vznikla spontánne cestou autom na inú akciu – potrebovali sme získať viac času a najmä sa nestratiť!

Akcia ledva – ledva prekĺzla z kategórie „výlet“ do kategórie „ultra ľahká turistika“, ale podarilo sa!

Komentáre:

Vinco

Jozef, Ty si šťastný človek. Úplne Ti závidím. Konečne a iba Tebe sa podarilo Mira dostať na turistickú akciu spolku PAT a MAT. Ja naozaj ľutujem, že som zmeškal túto jedinečnú príležitosť byť s Mirom na horách. Naposledy, keď som bol ja s ním to bolo 17.12.2016 na Ostrej vo Veľkej Fatre a to je už pekne dávno. Keď toto bude Miro čítať dúfam, že sa aj zahanbí grin Ešte, že sa zúčastnil spoločnej neturistickej akcie u Sesslera v Trnave, inak by som aj zabudol ako vyzerá. Týmto aktom sa mi našťastie pamäť opäť obnovila, vrátila a už viem, kto to je to ten Miro grin

komentár: 494 pridaný: 10.04.2019 - 08:21
Jozef

Keď som Mirovi v piatok večer volal či nemá chuť navštíviť v nedeľu zrkadlisko a bahnisko v piešťanských kúpeľoch, našťastie nemal čas sa so mnou rozprávať a zároveň mi zabudol zavolať naspäť. V sobotu večer som však už mal v hlave na nedeľu iný plán – ľahkú turistiku. Miro sa chvíľu povinne bránil a niečo splietal o skialpoch vo Vysokých Tatrách, ale nakoniec kapituloval. Konečne po vyše dvoch rokoch som ho ukecal na akciu.

Cestou autom na turistiku som sa mu neprezievavo priznal, že pôvodne som chcel ísť do zrkadliska a bahniska. To som nemal robiť, pretože túto myšlienku som už z Mirovej hlavy nedostal. Na pôvodnej trase sme mali ísť aj mimo turistický chodník a hľadať Mačaciu skalu a druhú jaskyňu. Kľudne nám to mohlo trvať dlhšie, ako by sme si želali. Preto sme sa rozhodli zmeniť cieľovú destináciu, aby sme stihli zrkadlisko a bahnisko, ktoré Mira stále mátalo. Keby len mátalo, on vstup pre dve osoby stihol objednať na 16:15 hod..

Zaparkovali sme pri ranči pod Babicou. Ďalšia moja hrubá chyba. Miro zistil, že tam varia a zrazu si uvedomil, že je hladný. Tentoraz mal v hlave tri veci – som hladný, zrkadlisko a bahnisko. Nič sa nedalo robiť. Už som si zvykol, že keď som niekde s Mirom, všetko je úplne inak a napriek tomu je to dobre. Síce si zvykneme niekam sadnúť na polievku až po absolvovaní turistickej akcie, tentoraz sme to absolvovali hneď po vystúpení z auta ešte pred akciou. Ako sa neskôr ukázalo, tradíciu sme dodržali a na polievku sme si boli sadnúť aj po odšľapaní potrebných kilometrov.

Prišla čašníčka, objednávame. Pýta sa nás či je to všetko. Zrazu z Mira vypadne „môžem si pohladkať vtáka?“ Čašníčka na nás chvíľu nechápavo pozerá. Ja už som čiastočne zvyknutý, takže mňa Miro nešokoval. Sedeli sme totiž kúsok od klietky s papagájom. Miro spresnil svoju prosbu „Opereného“. Tentoraz už viditeľne upokojená čašníčka povedala Mirovi „áno“. Povedala to síce trochu dlhšou verziou „ak vás neďobne“, čo pre Mira automaticky znamenalo „áno“. Musím uznať, že Miro je rýchly a šikovný. Dlho papagája hladkal a tomu sa ho za tú dobu podarilo iba raz ďobnúť.

Pri ranči je trochu problém s parkovaním. Pred rančom je dovolené parkovať len hosťom ranča a vo dvore iba ubytovaným hosťom. Hádajte, kde sme parkovali? Správne, vo dvore. Po absolvovaní druhých raňajok sme sa spokojne presunuli k autu na dvore, vytiahli turistické paličky, ruksaky, topánky a začali sa obúvať. Ja som sa obzeral, či nám niekto nepríde vynadať a vyhodí nás aj s autom. Miro sa tváril ako keby sa nič nedialo. Zvládal to so samozrejmosťou jemu vlastnou. Nič sa nestalo a na aute sme si nenašli ani papuču.

Toto som ešte nezažil. Kúsok za dedinou ide oproti nám z hory pupkatý chlapík na babete. Lepšie sa prizrieme a on má na pleci drevo ako hrom. Na babete zvážať drevo a navyše takýmto spôsobom som ešte nevidel. Podarilo sa mi ho odfotiť len keď išiel s drevom druhý krát. Babeta by sa trápila aj keby mala iba jeho samotného viezť, nie to ešte drevo. Asi na to prišiel aj sám, keď tretí raz viezol drevo, tak mu zdochla. Presnejšie zhasol motor. S takým jedom šmariť hrubú haluz o zem som dávno nevidel. Evidentne nemal náladu, tak som radšej ani foťák nevyťahoval.

Začína to byť veľmi dlhé, tak to skrátim. Dnes sme s Mirom stihli:

• zmeniť akciu už počas cesty autom na akciu
  • absolvovať polievku ešte pred samotnou akciou (Miro bol hladný)
  • skamarátiť sa s papagájom počas druhých raňajok (prvé sme stihli doma)
  • absolvovať samotnú akciu
  • pospať si na vale (Miro cítil pozitívne vibrácie hradiska a tie ho dostali)
  • nájsť kúsok za hradiskom koníka, ktorého stratilo dieťa (položili sme – ho na viditeľné miesto, aby sa mu potešilo nejaké iné dieťa)
  • na poslednom kilometri akcie kúsok pred dedinou stopnúť traktor (aby sme stihli zrkadlisko a bahnisko)
  • Miro za tú chvíľu stihol z traktoristu vytiahnuť či ľudia bežne na tejto ceste stopujú (áno, najmä ženy)
  • do sekundy po vystúpení z traktora sa Miro stihol skamarátiť s koňom, ktorý stál v neďalekej ohrade
  • cestou do Piešťan zastaviť sa v reštaurácií na polievku (Miro bol zase hladný)
  • zaparkovať auto na pokútnom mieste v Piešťanoch (dopravná značka to moc neodporúčala)
  • kúpiť si kúpelné oblátky na sklenom moste (Miro mal ešte na ne chuť)
  • absolvovať zrkadlisko a bahnisko
  • navštíviť korytnačky v jazierkach (Mirovi sa podarilo jednu chytiť a vytiahnuť z vody)
  • obdivovať pouličnú speváčku na sklenom moste
  • sadnúť si na pizzu u nás doma

A to všetko sme stihli napriek tomu, že Miro ráno meškal pol hodiny. Nezvykne meškať a tentoraz mal na to aj svoj dôvod. Základ je, že Miro bol spokojný a sám dobrovoľne vyhlásil, že je rád za túto akciu. Pochopil, že ak by išiel na skyalpy do Vysokých Tatier prišiel by neskoro a unavený – predsa len je to ďaleko. Kto ho vie, možno pôjde niekam s nami aj nabudúce…

Koho hradisko zaujalo má k dispozícii viac informácií napr. Tu: https://www.youtube.com/watch?… http://www.hradiska.sk/…bojna-i.html