Dnes je: piatok - 26.4.2024, Meniny má: Jaroslava

Fotky a videa Videné: 50

prehrať videoprehrať video

Trasa akcie

Květná – Jelenec (925 m) (1 rozhľadňa) – Veľká Javorina (970 m) – Kamenná bouda – Obecnice 597 m (2 rozhľadňa) – Březová, bus – U křížku (3 rozhľadňa) – Nová hora 551 m – Květná

Poznámka k akcii

Pokus o nový rekord – 3 rozhľadne za jeden deň a to Dámy a Páni v zahraničí! Síce, iba u susedov na Morave a kúsok od hraníc, ale v zahraničí!

Doprava autami, ktoré necháme zaparkované v obci Květná – teoreticky by nemal byť vážny problém zaparkovať.

Do náročnosti (vzdialenosť, prevýšenie a čas) sú započítané aj krátke trasy k rozhľadniam, ktoré sú mimo turistických chodníkov.

Komentáre:

Vinco

Moje dojmy a postrehy grin

Opäť som rád, že sa do akcie zapojilo viac turistov. Predovšetkým mi je ľúto, že sa akcie nemohli zúčastniť ďalší skalní turisti Ivana, Marián a Roman. Naopak potešilo ma, že prišla kompletná Radova rodina. Kedže sa Marianna (Radova manželka) zúčastnila už tretej akcie v rámci spolku, dovolil som si ju pridať do nášho spolku. Myslím si, že ju naše akcie zaujali a nebola to posledná akcia, na ktorej sa zúčastnila wink

K akcii.

Jožo už čo to k akcii popísal a napísal k nej skoro všetko. Ale aj ja si dovolím pár slov grin

Tipéri z YR.no sľubovali počasie bez kvapky dažďa a také som aj očakával. Ale realita bola úplne niekde inde. Úvodné dlhé stúpanie až na Jelenec nám priniesol v jej závere na hrebeni hmlu. Tá sa ešte dala zniesť i keď nám na vojenskej rozhľadni znemožnila výhľady. No vyvíjajúce sa počasie neveštilo nič dobré. Ako písal Jozef, vždy nás dážď dostihol na vyhliadkovej veži. Pozitívum bolo, že sa dážď, mrholenie striedalo s relatívne pekným, slnečným počasím čo nám poskytlo aj celkom pekné výhľady.

Celkovo sa mi túrka páčila. Bola rozmanitá so striedajúcimi sa typmi lesa. Sledovali sme aj hríby, ktorých sme našli nespočet. Očakával som aj, že sa nám podarí uvidieť nejakú zver, ale ja osobne som žiadnu, okrem pernatých dravcov nevidel. Škoda.

Pozitívne hodnotím posedenie s občerstvením v Holubyho chate na Veľkej Javorine a večeru v Pizzerii Bathory v Čachticiach. Obidve zastavenia zdvihli náladu všetkým zúčastneným grin grin

Naopak negatívne hodnotím záver túry, keď nám posledných šesť kilometrov dosť intenzívne pršalo, ale bolo nám to už jedno. Tešili sme sa, že sa blížime do cieľa.

Ja osobne vôbec nebanujem, že som sa akcie zúčastnil. Bola to pre mňa ďalšia hodnotná skúsenosť cool smile

komentár: 210 pridaný: 10.10.2017 - 19:43

Krátke zhrnutie:

Na štart sme sa dostavili plní odhodlania. Postupujeme neohrozene lesom. Hneď na začiatku narážame na prvé vážne stúpanie. Nevadí, s tým sme počítali a i keď fučiac, ideme ďalej. Blížime sa k vrcholu Jelenca. Tu nastáva drobný problém. Pred nami je to nejaké podozrivo všetko biele – asi hmla. Začíname tušiť, že nebudú výhľady. Prichádzame k prvej rozhľadni. Dobrá správa – neprší, ale výhľady nie sú. Nevadí, to vietor rozfúka a slnko sa do toho oprie.

Pokračujeme na vrchol Veľkej Javoriny. Jasné, ako sme predpokladali, vietor to čiastočne rozfúkal a naozaj máme výhľady. Pohľadom smerom na Jelenec zisťujeme, že už aj tam by sme mali výhľady. Len tam vzadu na Moravskej strane je to čiastočne podozrivo tmavé. Nič to, to určite vietor zaveje smerom na Myjavu alebo do Rakúska.

Veselo si vykračujeme smerom k druhému cieľu. Mýlili sme sa. Kúsok pred druhou rozhľadňou nám začalo pršať. Nevadí, len tak vylezieme hore na rozhľadňu, keď už sme tu. Pokračujeme ďalej a po čase sa obzeráme. Vidíme, ako sa za nami ukazuje modré nebo. Zase sme prirýchli. Mali by sme výhľady aj na druhej rozhľadni. Nevadí, základ je, že prestalo pršať.

Blížime sa k tretej rozhľadni. Obzeráme sa, tie tmavé oblaky sa k nám nejako podozrivo rýchlo približujú. Tentoraz stíhame výhľady na tretej rozhľadni bez dažďa, ale potom stíha dážď nás. Posledných 6 kilometrov prekonávame v daždi. Minimálne ja si s láskou spomínam na meteorológov z yr.no. Často sa nestáva, že by im predpoveď nevyšla, ale keď už, tak to stojí za to. Naši chlapi zo SHMÚ boli presnejší, sľubovali 1,6 mm za celý deň. Asi to číslo vydelili desiatimi.

Prichádzame do dediny, kde nás čakajú naše autá. Ďalšia zrada. Most cez potok je v rekonštrukcii. Áno, hádate správne, tesne za mostom máme zaparkované naše autá. No nič sa nedá robiť, musíme naokolo. Pri autách nás čaká posledná skúška. Niektorí už možno uhádli. Správne, prestalo pršať a dokonca sa ukázalo aj slniečko.

Za takýto výkon si zaslúžime odmenu a preto sme sa cestou domov zastavili v Čachticiach na pizzu. Tentoraz zaúradoval môj takzvaný kamarát Vinco a zavolal si čašníčku k stolu, aby v mojom mene pochválil jej vrkoč. Som to aj tušil, že niečo podobné vyvedie. Proste a jednoducho som mal pri stole zopár poznámok o jej vrkoči. Fakt som ešte taký hrubý vrkoč nevidel.

komentár: 208 pridaný: 07.10.2017 - 20:43

Áno Jozef.
Stará Turá má ten istý problém. Ale ja za to nemôžem, že to páni z Endéer pokafrali v tom súbore.

V dnešnej dobe sa už na nič nemôžeš spoľahnúť.

komentár: 207 pridaný: 04.10.2017 - 21:17
Jozef

Výborne môj počítačový guru. Pravdepodobne tá istá chyba bude aj pri Starej Turej. Na tú mi tiež neukazovalo počasie, preto som mal snahu to opraviť na slávne Moravské Lieskové.

komentár: 206 pridaný: 04.10.2017 - 20:34

No už som to opravil.
Ale chyba bola niekde inde ako u mňa.
V súbore s názvom geonames, ktorý je jednotný pre celý svet a ktorý používa aj YR.no (majú odkaz naň na svojej stránke) je nesprávne uvedený pre Moravské Lieskové kraj Trenčín. Správne má byť Nitra. Páni, ktorí to vkladali do toho súboru netušia pod aký kraj Moravské Lieskové patrí downer
Alebo páni v YR.no si myslia, že patrí pod kraj Nitra a majú to tak uvedené v počasí pre Moravské Lieskové.

Možno bude takýchto chýb viac. Postupne ich budem opravovať ak sa objavia.

komentár: 205 pridaný: 04.10.2017 - 19:11
Jozef

Neráči fungovať počasie, aspoň na tejto akcii nie, netuším prečo, náš počítačový guru asi tiež nie.

komentár: 204 pridaný: 04.10.2017 - 17:09

3. rozhľadňa u Křížku

13 m vysoká, výhľadová plošina je v 10 m výške. Postavená v roku 2011 spolu s ďalšími 5-timi rozhľadňami.

komentár: 203 pridaný: 29.09.2017 - 17:24

2. rozhľadňa pri vrchu Obecnice

Je jednou zo šiestich rozhľadní vo východnom Slovácku. Áno, je to Slovácko! No nenavštívme ho! Rozhľadňa je vysoká 13 m a mali by z nej byť výhľady na Vizovické vrchy, Chřiby, Brdo, oba Lopeníky a Uherský Brod.

komentár: 202 pridaný: 29.09.2017 - 17:14

zobraziť foto

1. rozhľadňa na vrchu Jelenec (925 m)

Na internete nás doslova lámu a lákajú: „Pre milovníkov rozhľadní. Ak vás už nebavia klasické drevené rozhľadne, prípadne menšie murované rozhľadničky a máte chuť na niečo nové a adrenalínové, ste tu správne.“

Ide o opustený areál vojenského vysielača. „Tento vysielač slúžil v čase socializmu ako cvičný cieľ pre leteckú armádu. Po rozdelení Československa v roku 1993 sa nedoriešili majetkové vzťahy a tak sa z tohto opusteného vojenského areálu stala neoficiálna turistická rozhľadňa.“

Kovová konštrukcia je 40 m vysoká. Výstup na rozhľadňu Jelenec, ako aj pohyb v jej okolí je na vlastné nebezpečenstvo. Vyliezť sa dá na predposledné poschodie. Veža má 3 rebríky. Na výstup odporúčajú stredový rebrík. Jednotlivé poschodia sú od seba vzdialené 8 m.