Dnes je: štvrtok - 18.4.2024, Meniny má: Valér

Login:

Heslo:

Komentáre k turistickým akciám

Turistická akcia: Cesta hrdinov SNP v Nízkych Tatrách #2 / Kolesárová - Čertovica / Nízke Tatry / nedeľa - 29.07.2018

zobraziť foto

Rado mi poslal komunikáciu z Facebooku ohľadne nášho psieho kamaráta, ktorý nás sprevádzal a strážil na našej akcii.

Týmto sa verejne ospradlňujem Radovi, že som nesprávne použil jeho krstné meno ako meno psieho spoločníka grin grin

Tu je komunikácia z Facebooku ohľadne psíka:

Útulňa Andrejcová
· 27. júl, 20:00 ·
NAŠIEL SA POĽOVNÝ PES
Na útulňu prišiel dnes s turistami od Bartkovej poľovnícky pes Hanoverský farbiar ( že vraj je taká rasasmile ), alfa samec hnedej farby, meno nepovedal, tak neviem ako sa volá. Kto ho stratil nech si hľadá…teda, zatiaľ je u nás pokiaľ mu prestane chutiť náš Tetrov…

Pavel Paully Birka Dobrý deň,
som veľmi rád, že ste ho našli. Pes sa volá Rony a je z Telgártu. Hľadáme ho už od piatku kedy sa stratil v lese. Prikladám aj fotku, na ktorej vyzerá trocha lepšie smile Ďakujem všetkým za zdieľanie a dúfame, že dnes už bude spať doma.

komentár: 404 pridaný: 17.08.2018 - 13:07
Jozef

zobraziť foto zobraziť foto zobraziť foto zobraziť foto zobraziť foto zobraziť foto

Prichádzame na miesto, kde budeme spať. Keďže oheň nesmie chýbať, zakladáme ho. Tentoraz sa Roman o to nestihol postarať. Vyrazil za nami asi o hodinu a pol neskôr a dobehol nás až keď už sme táborili.

Pokúsili sme sa upraviť si „nocľažisko“ čo najlepšie, aby bolo vhodné na prespanie aj pri zlom počasí. Neúspešný pokus o zachytenie úpravy „nocľažiska“ som dal sem medzi fotografie (do tohto komentára). Prečo sem? Aby nebol môj komentár z predchádzajúceho dňa príliš dlhý, a aby bolo vidieť, kde sme naberali dostatok síl počas noci pred dnešnou túrou.

Pôvodne sme mali spať v tom maličkom poľovníckom domčeku. Roman to vybavoval, ale žiaľ, rekonštruujú, majú domček plný nábytku a nezmestili by sme sa tam. Ale dovolili nám zložiť naše unavené kosti vedľa v prístrešku. Ako sa neskôr ukázalo, išlo o veľmi strategické miesto. Blízko bol prameň a najmä latrína! Niektorým sa tak páčila, že ju navštívili niekoľkokrát.

Oproti predchádzajúcemu dňu malo ísť o „pohodičku“. Po prvom dni to však bol zaberák. Plecia kvôli ťažkému batohu pálili, šľapy občas tiež. Prišli sme k prvému turistickému rázcestníku, kde nás veľmi potešilo, že už je to iba 4 hodiny a 40 minút na Čertovicu. Potom sme sa lepšie prizreli a úsmev nám zmizol z tváre. Niekto pripísal pod časový údaj „+ cca 2 hodiny“. Ako sme neskôr zistili, ten niekto bol veľmi dobre informovaný, alebo proste si to odšľapal na vlastnej koži.

Táto časť hrebeňa Nízkych Tatier je tuším najviac zarastená. Výhľadov je pomenej, ale sú! Čiastočne mi táto časť hrebeňa pripomínala skôr Fatru. Za Kolesárovou už neboli také výrazné a najmä dlhé stupáky. Napriek tomu sa nám podarilo nabrať niekde vyše 800 výškových metrov.

Síl bolo už pomenej, slniečko pálilo viac ako včera, Vincenta som začínal upodozrievať z toho, že je Indián, niektorí začínali nenávidieť batoh… Nakoniec sme však napriek čiastočnému emocionálnemu, psychickému a fyzickému vyčerpaniu zdarne došli do cieľa. Keď je dobrá partia, tak to proste ide…

PS: boli aj nejaké pády. Vylepšili sme trochu bodovanie. Naokolo bol dostatok čučoriedok. Kto padne a počas pádu mu zostanú v zuboch dve čučoriedky, má automaticky bod navyše. Čučoriedky však nesmú byť nahryznuté.

komentár: 381 pridaný: 31.07.2018 - 07:01

Reakcie na komentár: 381

Rado

zobraziť foto

Jozef, ak ťa pália šľapy, treba sa prezuť do pohodlnejšej obuvi. Najlepšie sú turistické žabky – „light steel armored shoes unregular“ od svetoznámeho výrobcu VSŽ Košice s kódovým označením T34. Tento model má špeciálnu úpravu(water resistant 20ATM) a úspešne absolvoval štátnu skúšku vrypom, vtláčaním a odrazom. Za príplatok je aj model legovaný kobaltom. Vyznačuje sa väčšou oteruvzdornosťou. Pre „CHRTOV“ sa odporúča model legovaný niklom pre lepšiu žiarupevnosť. Vďaka integrovaným zvarom je záručná doba predĺžená na 120 rokov.

komentár: 382 pridaný: 31.07.2018 - 09:48

Vidím hneď niekoľko plusov:

• Ručná výroba
  • Zvolený netradičný materiál
  • Odolnosť voči strelám do veľkosti kalibru 12,7 mm
  • Odolnosť voči ľahkým peším mínam
  • Nositeľovi pomáha rapídne zväčšovať kondíciu
  • V prípade nutnosti sa tieto žabky dajú použiť ako zbraň
komentár: 383 pridaný: 31.07.2018 - 11:51
Turistická akcia: Cesta hrdinov SNP v Nízkych Tatrách #1 / Telgárt - Kolesárová / Nízke Tatry / sobota - 28.07.2018
Vinco

zobraziť foto zobraziť foto zobraziť foto zobraziť foto zobraziť foto

Úvod

Znovu sa zopakovala situácia z poslednej mojej akcie v Malej Fatre. A to, že počasie štyri dni pred začiatkom bolo katastrofálne. Piatok až nedeľu malo pršať. Dokonca v prvý deň túry (sobotu) sľubovali až 32 mm zrážok. Zahájil som intenzívne modlitby k bohu za pekné počasie. Dokonca som nabádal aj ostatných členov výpravy k tomu istému. Poprosil som ich minimálne o jeden Otčenáš než príde deň D. Vo štvrtok večer, keď sa záväzne rozhodovalo či pôjdeme alebo ne-pôjdeme sa predpoveď zmenila v náš prospech. Rozhodli sme sa, že akciu absolvujeme.

Nultý deň

Na Čertovicu sme dorazili Radovým autom v dostatočnom predstihu, tak aby sme stihli autobus do Brezna. Počasie nás privítalo dažďom. Prezradím, že to bol prvý a posledný dážď počas celej akcie. Prípoj v Brezne, ktorý smeroval do Telgártu sme o cca tri minútky nestihli. A tak sme si museli počkať hodinu na ďalší spoj. Keď sme dorazili do Telgártu ubytovali sme sa v penzióne Zubrovica. A kedže sme boli už hladní nezaváhali sme a navštívili Horehronskú kúriu. Každí si dal to, na čo mal chuť, ale pivom nikto nepohrdol. Po návrate do penziónu sme stanovili budíček na 5.15 hod. s odchodom na akciu o 6.00 hod. Čas do večierky sme strávili v spoločnej kuchynke hraním kariet (Faraón) a striedmym popíjaním.

1. deň

Pekne nabalení sme vyrazili. Na začiatku sa nezdal ruksak taký ťažký, čo sa rapídne zmenilo neskôr. Kráľova hoľa z Telgártu, to je naozajstná výzva pre tých, ktorí túžia po trýzneni a brutálnej námahe. Naozaj. Bola to riadna fuška prísť na vrchol. Kto nezažil – nepochopí. Náročné bolo stúpanie pod vedením vysokého napätia, kde sme vplyvom vysokej trávy po pás premokli od rosy. Neskôr sa to polepšilo, ale naklonená rovina sa naďalej nevzdávala. Samozrejme, že sme si na vrchole dali prestávku. Bolo treba si oddýchnuť a riadne sa pokochať. Akurát výhľady neboli až také dokonalé ako v septembri 2014. Vtedy boli nádherné výhľady na Vysoké Tatry.
Po tom čo sme si oddýchli pokračovali sme ďalej. Kým sme prišli po Andrejcovú útulňu, našu ďalšiu prestávku, nám najviac dalo zabrať klesanie z Bartkovej do Ždiarského sedla. Na tomto úseku Marek pocítil bolesť v krížnom väze ľavej nohy a musel si nohu obviazať elastickým obväzom.
Vykúpenie pre nás bola prestávka na Andrejcovej útulni. Boli sme milo prekvapení pohostinnosťou personálu tejto celkom slušnej útulne. Podáva sa tu pivo Tetrov (iba tu nikde inde), čaj, káva, voda so sirupom. Za dobrovoľný príspevok (v prospech opravy strechy) tu podávajú aj šošovicovú polievku s klobáskou. Ďalej rôzne sladkosti (horalky atď…). A je možné si zakúpiť aj suveníry (odznak, mapu a pod.). Po hodinovom oddychu sme vyrazili ďalej. Než sme vyrazili všimli sme si, že v blízkosti útulne pobehuje nejaký pes (Bavorský farbiar). Ja som len tak z prče zapískal na píšťalu. Pes pribehol k nám a odvtedy išiel s nami skoro až po Čertovicu. Našim cieľom bola poľovnícka chata pod Kolesárovou, kde nám Roman doporučil prespať namiesto sedla Priehyba. Bombónikom na tomto úseku bol výstup na Veľkú Vápenicu, ale hlavne aj zostup do sedla Priehyba, ktorý robil problémy nielen Marekovi ale aj nám ostatným. Rozhodnutie prespať v poľovníckej chate malo výhodu aj v tom, že ráno na druhý deň nás už nečakal dlhý výstup na Kolesárovu.

Večer a noc

Poľovnícku chatu sme chvíľu hľadali. Mne sa ju ale nakoniec podarilo nájsť aj vďaka tomu, že som si cestu k nej uložil do mobilu. Na miesto nocľahu sme dorazili za svetla. Asi po hodine nášho príchodu na miesto dorazil šiesty člen výpravy – Roman. Do tmy zostávali približne tri hodiny. Tento čas sme využili na rozloženie ohňa, jedlo a prípravu nocľahov na spánok. V blízkosti chaty je latrína a neďaleko je aj prameň, ktorý nám poslúžil aj ako chladnička pre naše pivo. Takže žiadny problém. Noc sme prežili bez ujmy a bezpečne – psíček nás príkladne strážil.

2. deň

Tento deň nás už nečakali také brutálnosti ako predchádzajúci deň. Ráno, keď sme vstali, čakalo nás slnečné bezoblačné počasie. Po raňajkách a zbalení sa sme vyrazili. Samozrejme psík išiel s nami. Najviac si obľúbil Miša. On bol jeho najlepší kamarát grin Poslednú dlhšiu prestávku sme si dali na útulni Ramža. V blízkosti je aj prameň a pre otužilých je možnosť aj okúpať sa. Roman tejto brutalite nepodľahol, aspoň čo ja viem, lebo ja som pri prameni nebol. Ak to nie je pravda opravte ma prosím. Po oddychu sme vyrazili na poslednú časť trasy. Čakal nás už len nenáročný terén a dve sedielka. S približujúcim sa cieľom stúpala v kolektíve aj dobrá nálada, hoc sme boli dosť unavení. Najväčšie problémy robili ubolené ramená po ťažkých ruksakoch. No najväčšie uznanie musím vysloviť najmä Marekovi a aj Romanovi, ktorí boli tak trochu handicapovaní. Chlapi – klobúk dole za to, čo ste dokázali.
A chcem vysloviť veľkú pochvalu a uznanie aj ostatným členom, vlastne nám všetkým, lebo prejsť z Telgártu na Čertovicu je drina – žiadne lízanie medu.

Záver

Na Čertovici sme svorne podľahli kofole. Romana sme zviezli k autu do Podbrezovej. Po ceste domov sme sa ešte spoločne zastavili na jedlo pri Budči v Čertovskej Kolibe.

Podľa môjho hodnotenia to bola vydarená akcia, na ktorú ja osobne budem dlho spomínať.

Ďakujem ostatným za skvelú spoločnosť.

komentár: 384 pridaný: 04.08.2018 - 00:05
Jozef

Je ráno, vyrážame z Telgártu. Miestami tušíme, kadiaľ ísť. Miestami nám trčia z porastu iba hlavy. A to ideme po medzinárodnej turistickej trase! Mokrí sme až po uši. Pred niekoľkými rokmi som tadiaľto išiel na Kráľovu holu. Vtedy tu bol polom. Ten medzitým zmizol, ale chodník odvtedy značne zarástol.

Tentoraz z Kráľovej hole neboli očarujúce výhľady na Tatry kvôli oblačnosti. Môžeme byť radi aj za také výhľady, aké boli. Pretože malo pršať a nezmokli sme. Trochu sme si na vrchole odpočinuli a pokračujeme ďalej.

Pred sebou máme stále dlhú cestu. Miestami nám oblačnosť zabraňuje vo výhľadoch. Napriek tomu však máme šťastie. Raz prší za nami, potom pred nami, nakoniec pod nami. Kúsok pred útulňou Andrejcová pridávame do kroku, aby sme nezmokli. Máme šťastie, nepršalo.

Na útulni nás čakalo prekvapenie – pivo a polievka. Dobrovoľníci tam čapujú už 3 roky. Zbierajú tak peniaze na opravu strechy, zväčšenie útulne… Dohovoril som, aby aj ostatní mali čo povedať…

komentár: 380 pridaný: 31.07.2018 - 06:11
Turistická akcia: Hollentalklamm / DE - Wetterstein / piatok - 27.07.2018
Maroš

Túto akciu som si naplánoval ešte doma pred dovolenkou ako tip zo stranky dotyčnej oblasti. Časť trasy som si troška neplánovane oťukal 3 dni predtým ked som navštívil najvyšší vrchol nemecka bohužial iba lanovkou kedže je tam vyžadovaná horolezecká výstroj. Akciu sme zahájili s bratom z malebnej dedinky Hammersbach, kde sme sa po nevyhnutnom čase strávenom sledovaním potoka a príslušnom stúpaní dostali k chatke pri vstupe do rokliny. Tá bola umiestnená zaujímavo v takmer kolmej stene. Tam sme sa patrične posilnili a hurá do rokliny. Chodník v nej je vačšinou zasekaný do skaly prípadne sa ide sem tam priamo tunelom s občasným okienkom von. Vzhľadom k výške stien a tomu že bola dosť úzka pôsobila dosť klastrofobicky. Po nej sme pokračovali chodníčkom až k chate s nádhernými výhľadmi. Nestačilo nám tak sme ešte pokračovali chodníkom pokým to bolo únosné po bod kde začínal horolezecký terén. Vracali sme sa okolo chaty a asi na polceste medzi chatou a roklinou sme odbočili na vrchný chodník smerom nazad, ktorý bol ozaj zaujímavý tým že občas ozaj stačil chybný krok a nasledoval by pád niekoľko desiatok metrov do rokliny. Musím pochváliť brata že napriek tomu že na túry nechodí to zvládol celkom v pohode. Čo sa prostredia týka k tomu nemám čo dodať alpy sú proste krásne. Ale aby som len nechválil napr. chodníky máme lepšie značené. Nemci to majú skôr by som povedal prakticky. Sú tam rozcestníky s rovnakými údajmi ako u nás ale namalované značky po ceste nehrozia. Mal som pocit že až ked sme sa dostali do horolezeckého terénu boli tam nejaké náznaky značiek ale kedže sme nepokračovali dalej nemohol som si to overit v praxi.

komentár: 379 pridaný: 30.07.2018 - 09:35
Turistická akcia: Hammersbach / DE - Wetterstein / utorok - 24.07.2018
Maroš

Ako pohorie som pridal USA kedze dotycne pohorie tam nieje tak poprosim Admina aby to dodatocne opravil grin

komentár: 376 pridaný: 24.07.2018 - 21:04

Reakcie na komentár: 376

Vinco

Maroš, ja si mapu nemôžem pozrieť, lebo nie som na facebooku. Napíš mi o aké pohorie a štát ide a ja ho do db pridám.

komentár: 377 pridaný: 24.07.2018 - 22:00
Maroš

ako to ze nie. mapa je zo stranky planovania tur, nema to nic spolocne s facebookom.. mne odkaz normalne funguje

Edit.. mas pravdu po tom ako som sa odhlasil to nejde zatial odkaz zmazem a skusim to tam dat nejako inak dodatocne.

Edit 2 – Su to Vychodne Alpy – cast Wetterstein https://cs.wikipedia.org/wiki/Alpy#…

komentár: 378 pridaný: 24.07.2018 - 22:18
Turistická akcia: Jahňací štít / Vysoké Tatry / nedeľa - 15.07.2018

Pekné, pekné big surprise
Naši najaktívnejší chlapci opäť nezaháľali. V poslednom čase ukazujete obdivuhodné výkony. Klobúk dole.
Avšak musím spomenúť, že príroda so svojim počasím vám nieje príliš naklonená. To je tak trochu smola downer Ale ja si myslím, že to nebude len tak. Ona určite tuší, že na tie túry, na ktorých ste boli, mohla a chcela byť aj väčšia účasť. A tak to proste zariadila, aby bolo možné akcie zopakovať s väčším počtom akcie-chtivých nemenovaných turistov grin Myslím si, že vy dvaja týmto repete tiež nepohrdnete. Alebo sa mýlim?

komentár: 375 pridaný: 17.07.2018 - 10:27

zobraziť foto

Na parkovisku Kežmarská Biela voda vyberal parkovné chlapisko ako hora. Povedal sumu a hneď sa opýtal „Vy idete na Jahňací štít, však?“ Už som si začínal myslieť, že tak dobre vyzeráme, ale neskôr môj mylný úsudok poopravil Maroš poznámkou „tipol si správne, pretože sme skoro ráno parkovali“.

Chlapík sa s nami dal do reči a hovorí „Mohli ste si vybrať aj krajší deň, ako je dnes. Dnes tam výhľady nebudú“. Ako sa neskôr ukázalo, mal pravdu. Hovoril, že včera tam vyšli iba štyria z mnohých, vraj bolo ešte horšie počasie.

Aj sme sa mu pochválili, že minule sme boli na Východnej Vysokej. Ten chlap bol snáď všade vylezený. Len utrúsil „Jahňací štít je náročnejší“. Znovu sa ukázalo, že mal pravdu. Nakoniec vyhlásil, že najkrajšie štíty sú tie neznačkované. Dal nám aj typy – Ľadový štít a Pyšný štít.

Celkom pekná akcia. Na vrchole sme už boli zmiernení s tým, že dnes výhľady nebudú. Len tak pre istotu som zdržoval a vytiahol som slaninu. Reku po tej paštéte si dám ďalší chod. Zrazu ma Maroš okríkol, že je tu okno v oblakoch. Trvalo to iba chvíľku, ale stihli sme to zdokumentovať. My sme stihli, ale ten Čech vedľa nás nie. Ten práve telefonoval a len postrehol, že niečo bolo.

Keď sme schádzali dole, stretli sme domácich, ako odhodlane kráčajú hore. Sme sa im pochválili s našim oknom a oni vyhlásili „Keď je takéto počasie, výhľady z Jahňacieho štítu nie sú. My tiež dúfame v také okno“.

Keď sme schádzali dole, pridala sa k nám jemná distingvovaná dáma. Klesala spolu s nami. Keď už mala úspešne za sebou úsek reťazí, vypadlo z nej „Oproti tomuto sú Rysy hovno“. Asi jej tie reťaze trochu pošramotili jej psychické zdravie.

Nakoniec na Chate pri Zelenom plese sa nám prihodilo to, čo posledné akcie zažívame často. Mali sme trochu času, nakukli sme do mapy a za pochodu sme trochu upravili trasu. Dobre sme spravili, aspoň sme na vlastné oči videli, aké rozdielne sú Vysoké a Belianske Tatry. Napriek obmedzeným výhľadom si trúfam povedať, že sa akcia vydarila.

PS: Pôjdeme tam niekedy nabudúce ešte raz aj s Vincom.

Obrázok: Aj zo starých vecí sa dá urobiť zaujímavá výzdoba.

komentár: 374 pridaný: 16.07.2018 - 21:57
Turistická akcia: Okruh Šúľovom cez hrad / Súľovské vrchy / sobota - 07.07.2018
Vinco

Pekná akcia – túrka Kadlečíkovci. Dávam palec hore cool smile Ja som musel pracovať a tak musím povedať, že vám tak trochu závidím.

P.S.: Rado – pekné fotky. Súľov je proste nádherný.

komentár: 366 pridaný: 08.07.2018 - 11:13

Reakcie na komentár: 366

Rado

Po toľkých rokoch čo mám ten foťák som našiel že obsahuje režim „maľovanie HDR“. Tak som sa s tým trochu pohral…

komentár: 370 pridaný: 08.07.2018 - 13:15
Jozef

To maľovanie HDR je naozaj zaujímavé. Pripomína to pohľadnice spred sto rokov.

komentár: 371 pridaný: 08.07.2018 - 14:11
Turistická akcia: Kriváň / Vysoké Tatry / sobota - 07.07.2018
Jozef

Pripájam sa ku gratulácii malej Amálke. Nielen, že zvládla vyjsť na Kriváň, ale na chvíľku si dala na seba môj batoh a neprekotilo ju to! Normálne chvíľku vydržala ho mať na sebe. A to mávam tradične jeden z najťažších ruksakov zo zúčastnených na výprave. Asi to bolo tým, že to bolo v Ružomberku tesne pred odovzdávaním odmien za predvedené výkony – pod tri kopčeky zmrzliny sa nejde.

komentár: 372 pridaný: 08.07.2018 - 14:15
Vinco

Gratulujem Amálke a dávam klobúk dole. Na druhý pokus sa stala pravou Slovenkou grin Obdivuhodné smile

Roman? nespomínal si, že sa chystáš na Kriváň Ty koťuha.

komentár: 367 pridaný: 08.07.2018 - 11:17
Turistická akcia: Východná Vysoká / Vysoké Tatry / sobota - 07.07.2018
Jozef

A máme za sebou ďalšiu zo série úspešných akcií i keď to zo začiatku pri tejto akcii vôbec tak nevyzeralo. Čo sa týka výhľadov, beznádej sa striedala s nádejou. A dlho mala beznádej riadne navrch.

V Tatranskej Polianke sme si z toho oparu ešte nič nerobili, ale keď ani po prekonaní 600 výškových metrov sa situácia ani o piaď nezlepšila, nebolo nám všetko jedno. V ponurej nálade Maroša napadlo „A čo keď na Sliezskom dome ešte nečapujú pivo?“ Veru, to by nielen riadne zamávalo s celou výpravou, ale priam ohrozilo jej pokračovanie! Našťastie aspoň to pivo tam bolo, keď už sa výhľady nedostavili.

Nakoniec v Kvetnici (tí čo pričuchli ku hre Tatry aspoň tušia) došlo k zlomu. Zrazu modrá obloha. Nálada sa prudko zlepšila. Žiaľ, tento stav nám vydržal nejakých 100 – 150 výškových metrov a boli sme zrazu tam, kde predtým.

Keď už výhľady neboli ani z Poľského hrebeňa (2 200 m. n. m.) bolo nám jasné, dnes už z toho nebude nič. Povedali sme si, keď už sme tu… a šli sme ďalej na Východnú Vysokú. Tesne pred vrcholom sme boli odmenení. Znovu bez varovania len tak zrazu výhľady. A nie len také hocijaké, rovno na masív Gerlachu.

Po dostatočnom vychutnávaní výhľadov a výdatnom obede pozostávajúcom z jedného chodu – klasika, paštéta a spol… sme sa rozhodli zísť naspäť na Poľský hrebeň. Maroš pri zostupe podozrivo pozeral do mobilu. V Poľskom hrebeni tiež.

Zrazu z neho vypadlo. „A poďme cez Prielom. Je to iba o x km dlhšie. Je to iba o x výškových metrov vyššie. Je to iba o x desiatok minút dlhšie.“ Tej nečakanej záplave „Iba“ som sa nestihol poriadne brániť a zrazu nasledovali ďalšie slová „Keď už sme tu…“ Nuž, to bola pravda, boli sme tam. Kým som sa spamätal, zrazu sme šľapali zo Zamrznutého kotla na Príslop. Veru, bola to dobrá voľba a neľutujem to. Popravde, keby táto akcia bola takto od začiatku naplánovaná, neviem, či by som mal v sebe toľko odvahy zúčastniť sa.

PS: Ďakujeme Romanovi za odvoz a spoločnosť počas cesty. Vo štvorici nám cesta ubiehala jedna radosť.

PS2: Bola to celkom slušná drsnosť. Chýbal Maroš B., ktorý sa zúčastňuje iba podobných drsností. Nič ľahké nie je pre neho.

komentár: 373 pridaný: 08.07.2018 - 21:46
Vinco

Celkom slušné parametre chlapci. Avšak chýbajú mi zatiaľ fotky, tak sa nemôžem pokochať aj ja.

Neverím, že Jozef nemal so sebou foťák.

P.S.: aj ja by som chcel niekedy vyliesť na Východnú Vysokú.

komentár: 368 pridaný: 08.07.2018 - 11:19

Reakcie na komentár: 368

Jozef

Trochu neskôr, ako zvyčajne, ale predsa. Fotky tam už sú.

komentár: 369 pridaný: 08.07.2018 - 12:39
Maroš

K trase som prirátal ešte tento kúsok ktorý sme obsolvovali na pumpu slovnaft kde sme počkali na Romana ktorý nas viezol smile

komentár: 365 pridaný: 07.07.2018 - 23:24
Turistická akcia: Plačlivô zo Žiarskej chaty / Západné Tatry / pondelok - 02.07.2018
Jozef

Pretože niektorým členom za posledné dva dni nestačilo a objavili v sebe ešte skryté zvyšky síl, padlo rozhodnutie ísť sa doraziť na Plačlivô. Tak aj bolo.

Znovu občas nízke oblaky, striebro, ale i kamzíky a zvedavý svišť. Takže neľutujeme. Na tejto akcii som si uvedomil, že severná strana je občas naozaj drsná, proste severná.

Niekto z nás v hlave hodnotil predpovede počasia na tento víkend a skutočnosť, ktorú sme mali tú česť okúsiť na vlastnej koži. Nakoniec vzduch preťali slová „Koľkokrát sme zrušili akciu kvôli zlému počasiu a možno tam také zlé počasie ani nebolo“. No, s počasím je to také, aké je, s predpoveďami tiež. Jedno je však isté, netreba počasie podceňovať, najmä nie v horách.

komentár: 364 pridaný: 04.07.2018 - 21:58
Turistická akcia: Baníkov zo Žiarskej chaty / Západné Tatry / nedeľa - 01.07.2018
Jozef

Na druhý deň bola predpoveď tiež nepriaznivá. Meteorológovia sa nevedeli dohodnúť koľko milimetrov zrážok spadne. Všetci však svorne tvrdili, že pršať bude. Preto sme si znovu privstali a už okolo 07:00 hod. sme šľapali do kopca.

Tentoraz voľba padla na okruh – Žiarska chata – Príslop – Baníkov – Hrubá kopa – Tri kopy – Žiarska chata. Zo začiatku bolo počasie lepšie ako včera. Občas sme sa obzreli aj na Baranec, ktorý mal postriebrený vrchol. Smrek tiež. Obdivovali sme ich krásu a vôbec nás nenapadlo, že aj nás to striebro čaká. Už pred Príslopom sme si uvedomili, že dnes nie je včera.

Bez rukavíc, čiapky a bundy by to veru nešlo ani včera, ani dnes. Čím vyššie sme šli a čím bližšie Baníkovu a hlavnému hrebeňu sme boli, tým viac striebra sa nám stavalo do cesty. Na vrchole Baníkova to už bola pravá zima. Skúsili sme ísť aj ďalej podľa prvotného plánu, ale nedalo sa. Zvíťazil pud sebazáchovy a preto sme to radšej otočili. Dôkazový materiál je vo fotogalérii. Za nami šli traja Česi, ktorí pokračovali ďalej. Ani im to však dlho nevydržalo a znovu sme sa stretli na Príslope.

Keďže sme mali času dosť, upravili sme trasu o dva „nižšie“ kopčeky, ktoré sú mimo turistického chodníka, ale vyšľapaný chodníček na ne vedie. Keď sme zostupovali začalo snežiť. No, lepšie ako keby pršalo. Nakoniec meteorológom predsa len niečo vyšlo. Pri konci túry nás zastihol dážď. Našťastie to už k chate nebolo až tak ďaleko.